Mali naftni trgovec: Regulacija nas je udarila na dveh frontah

Zaradi širitve regulacije cen goriv na avtoceste in hitre ceste ljudje zdaj gorivo raje točijo tam, kar malim naftnim trgovcem dodatno zmanjšuje prihodke.
V Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) opozarjajo, da ima širitev regulacije cen naftnih derivatov na avtoceste in hitre ceste, še posebej velik vpliv na male naftne trgovce.
“Ker na avtocestah niso prisotni, so izgubili del kupcev, ki se zdaj ustavljajo neposredno tam. Prodajna mesta malih trgovcev ob vstopih na avtoceste so zato ostala brez pomembnega dela prometa, stroški poslovanja prodajnih mest (delo, vzdrževanje, najemnine, logistika …) pa naraščajo,” so v TZS zapisali v sporočilu za javnost.
“Regulacija je male ponudnike udarila na dveh frontah”, pravi Neža Kikelj, direktorica grosupeljskega naftnega trgovca Logo. “Na eni strani ljudje zdaj večinoma točijo na avtocestah, kjer mali nimamo črpalk, na drugi strani pa je gorivo v sosednjih državah razen v Italiji cenejše, čeprav imajo v vseh teh državah prodajalci višje marže in zato tujci točijo zunaj države. To je za nas nevzdržno, saj stroški rastejo, prihodki iz marž pa padajo. Zato marsikateri manjši prodajalec že tone v izgubo.”
Ob tem so v grosupeljskem trgovcu že ustavili nove naložbe in stroške skrčili na minimum. “Kljub temu nas je strah, da bomo brez dodatnih ukrepov težko zdržali,” je za Forbes Slovenija povedala Kikelj.
V Logu pričakujejo, da bodo letos zaradi zmanjšanja prihodkov iz marž dosegli slabši poslovni rezultat. Za koliko se jim je od uveljavljenja nove uredbe že zmanjšala prodaja naftnih derivatov, ne morejo komentirati.
Obratovalni stroški vse višji
Kot navajajo v trgovinski zbornici, so se obratovalni stroški prodajnih mest med leti 2018 in 2024 občutno povišali. Stroški dela v dejavnosti trgovine, vzdrževanja in popravil motornih vozil so naraščali za povprečno 10 odstotkov letno, cene industrijskih proizvodov so se od leta 2021 zvišale za 24,6 odstotka, storitev pa za 17,4 odstotka.
“Rezultat je nevzdržen poslovni okvir: najnižje marže v EU, vse manj prihodkov in vse višji stroški. Takšno stanje dolgoročno pomeni zapiranje prodajnih mest – kar ni v interesu ne potrošnikov, ne gospodarstva, ne države,” so dejali.
Opozarjajo tudi, da Slovenija ob tem nenehno izgublja na mednarodni konkurenčnosti, saj se tranzitni promet še naprej preusmerja na Hrvaško, kjer so cene dizelskega goriva kljub prostemu oblikovanju cen nižje.
V TZS so zato ministrstvo za finance in vlado pozvali, da “spremenita regulativno politiko in trgovcev odmerita višjo, vzdržno maržo, ki bo zagotavljala nadaljnji razvoj in konkurenčnost panoge”.